Wednesday, July 27, 2011

Kisah hari ini...

bila aku baca balik my last post...hahahah...aku ktawa sendiri..emotionalnya aku masa tu..(ketuk dahi sendiri..) aigoo..aigoo...tpi tula hakikatnya hidup manusia nie kan..sering diuji & teruji...adakalanya kita ingin menangis semahunya dan kecewa bagai nak rak..tpi bila dah trima kenyataan dan hadapi realiti...segalanya akan jadi kenangan manis yang bule kita jadikan pedoman dalam meniti hari2 yang mendatang...^^


memang pertemuan terakhir tu amat mengecewakan..sbb aku ditinggalkan tanpa sebarang nota @ kata..aku cuba untuk berfikir scara positif mungkin dia ada alasannya tersendiri kenapa dia tak berdepan saja denganku waktu itu..aku tak ingin berprasangka buruk lagi..sebab itu hanya akan memburukkan keadaan...mungkin suatu hari nanti segala persoalan yang wujud akan menemui jawapannya...


aku kembali ke duniaku di daerah ini...sebab aku dah terlalu 'push' otak aku kerja sampai overlimit..so bila dah abis kat ipg..automatik aku rasa otak aku tak bule bergiat aktif lagi...ia perlukan masa untuk 'recover' kemudian kembali aktif semula..hahahaha...bule percaya ker nie??? rasanya dah hampir sebulan lamanya otak aku nie rest..tpi semangat nak bekerja tu masi jg kat level minimum..tak naik2 jg..huhu..sadis sungguh!!


so far...hidup aku kembali stabil...cuma hati kekadang jer hilang ketenangan atas sebab2 yang tak dapat dielakkan..faham2 jelah hati nie kan..ada masanya jadi over sensitive...hehe kekadang aku banyak menyatakan soalan..kenapa dan mengapa?? sedangkan jawapannya tidak mampu aku cari...saat aku bersimpuh dan bersujud pada-NYA..aku beroleh ketenangan dan kedamaian..tpi aku juga manusia biasa yang tak pernah lari dari melakukan kesilapan..aku malu berdepan dengan-NYA dan memohon keampunan dari-NYA...namun saat aku menadah tangan kehadrat-NYA..jiwaku jadi tenteram kerana hanya DIA yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui tiap yang tersurat & yang tersirat...


Tidak sabar rsanya menyambut kehadiran ramadhan...berkat dan kemuliaannya sering aku rindui...kemanisan bangun di sepertiga malam..takkan ada pada bulan2 yang lain..memang berbeza...mudah-mudahan kedatangan ramadhan kali ini lebih bermakna...ramadhan tahun lepas..aku berada dalam tempoh interaksi d IPG,..kenangan manis..sampai bila2 pun aku akan ingat..^^ walaupun pada waktu itu aku di sahkan menghidap asthma...orang kata..klu umur dah 20-an nie kna athma mmg susah sket nak sembuh..so mmg agak merisaukan jg la benda nie..dah sekarang nie aku dah jadi alergik ngan asap..xpecially..asap rokok..mmg aku akan rs susah nak bernafas..tak bule nak bergiat aktif ngan sukan yg perlu berlari ke sana ke mari..pastu tak bule minum sejuk...klu dah kna sejuk..tak berhenti2 batuk..dada rasa cam sempit semacam jer..cam kna batuk kering pun ada jg..huhu..tpi adakalanya bila dah kepingin sangat..aku lantak jer..yg ptg ubat dah ready..hehe..


okaylah..dah lewat nie..next time citer lagi..daaaa

0 comments:

Post a Comment