Saturday, December 17, 2011

My Heart sing again...

"Sesangi eoduwojigo
Joyonhi biga naerimyeon
yeojeonhi geudaero
oneuldo eogimeobsi nan
beoseonajil motane..."



"when the world turn dark
and the rain quietly falls
everything is still...

Even today, without a doubt
I can't get out of it..."


Fiction :


"Ireohke nan ddo
kkeunhji mothago
nae gaseum sog-e kkeut naji anheul
iyagil sseugo isseo.."


Fact :


" I'm the writer who lost her purpose..how am i supposed to write it. My own Fiction??
the story can't be happy or sad.


My mind knows, but my heart say d otherwise.."






"Bukan aku memilih...dan bukan juga aku tidak ingin mencari.."..inilah jawapan pada persoalan "apsal tak kawin lagi?? jangan terlampau memilih..nanti tak laku, umur bukannya makin muda.."


O.O Kekadang aku jenuh menjawab persoalan nie..andai saja jodoh itu boleh diatur mengikut kemahuan hati kita..sudah tentu aku akan mengatur siapa yang sebaiknya menjadi khalifah dalam mihrab cintaku..tapi..aku hanya manusia..yang hanya mampu merancang tpi Allah Yang Maha Berkuasa menentukan segalanya..walaupun terkadang aku hiba mengenangkan perjalanan jodohku yang agak terlewat namun aku tetap percaya pada janji Yang Maha Esa bahawa setiap makhluk yang diciptakan itu berpasang-pasangan..dan aku percaya DIA pasti menyediakan yang terbaik untuk setiap hamba-NYA..


9 hari lagi umur aku akan meningkat..Ya Tuhan, semoga aku diberikan kekuatan untuk menghadapi ujian yang bakal aku tempuhi..pastinya soal jodoh takkan reda sebegitu saja..


Ibu sering menyatakan keinginannya untuk menimang cucu sendiri..apalah yang mampu kami katakan selain daripada 'bersabar..seru itu belum sampai lagi..' dan tiapkali itu juga la..wajahnya menjadi sugul dan renungan matanya semena-mena pudar. Seperti yang aku katakan..'andai saja jodoh itu boleh diatur...' 


semenjak ibu didiagnos sebagai penghidap penyakit kanser..jiwanya semakin sensitif..dan soalan yang kerap diutarakan..'bila la korang nak dapat jodoh..' terkadang aku masih mampu tersenyum dan bergurau. namun jauh dilubuk hati..terasa nyilu dan pedih..ingin sekali kami membahagiakannya dan mengembirakan hatinya..tpi apalah daya kami..


Waktu aku sedang seronok bercerita tentang artis korea. Kebetulan pula masa tu kami sedang menonton KPOP hits..aku terpempan seketika dengan kata-kata ibu. mujur saja airmata tidak mengalir. ibu dengan nada tegas menuturkan..'sebab terlampau minat dengan artis korea la kamu jadi rosak dan tidak mendapat jodoh sampai skrg'..astagfirullahala'zim..aku terdiam dan beristighfar dalam hati..di hamparan sejadah aku menangis..terlalu lemah aku rasakan..adakalanya..disebalik kelalaian diri..terselit persoalan..bilakah kami mampu menyempurnakan impian ibu?? kerna..jawapannya sudah pasti..jodoh pertemuan itu ditangan Tuhan. hanya DIA Yang Maha Mengetahui..kami hanya mampu berdoa dan berusaha...




Hanya Tuhan saja yang tahu.......................











0 comments:

Post a Comment