Friday, June 3, 2011

Masa makin suntuk..

Masa semakin suntuk untuk segalanya...

Saat menghitung hari menanti hari kursus interaksi bermula..hati aku mula berdegup deras..bukan kerana aku bakal berhadapan dengannya tpi kerana our final exam is just around d corner...minda di asak pelbagai persoalan..tidak hanya persoalan antara aku dan dia tpi juga persoalan mampukah aku melakukan yang terbaik untuk final exam nie..ini adalah peperiksaan pertama dan insyaallah yang terakhir buat kami pelatih kpld..sesi praktikum telahpun berakhir namun bahang final exam lebih hangat daripada apa yang kami gambarkan selama ini...

May 28th, mungkin disebabkan kepenatan seharian shopping bersama family..menyebabkan aku terlajak tidur keesokkan harinya...haha mujur Kak juin call..kalu tak memang hancuss!! jantung cm nak tercabut bila tgk jam.. jam loceng berbunyi pun aku tak sedar sedangkan dah set seawal pukul 5.00 pagi..isk3x

mujur hari tu adalah hari sabtu..traffic takde la jammed sangat..so dengan kelajuan 105ksjm..aku berjaya sampai ke ipg dengan selamatnya tepat pukul 7.35AM..alhamdulillah, lecturer tak masuk lagi..tpi br masuk parking jer..muka pensyarah pembimbing aku dah menjengah tingkap kereta..kus semangat!! ingatkan dia nak marah ker atau nak bersyarah ngan aku sebab terlewat 5 minit..haha rupanya dia nak bgtau..buku yang aku nak beli tu dah ada kat dalam bonet kereta dia..so, dia nak aku ambik buku tu dengan segera sebelum dikebas orang lain..sapa yang nak rugi kan..pstu dia kata, eh kelas korang bukan kat kabin..untuk interaksi terakhir nie korang kpld digabungkan..pegi blok E, kelas 3233...
dalam hati : bior btul gabung nie?? uwaaa...tak best..tak best..
tpi nak tak nak kna redha jgk..lepas maklumkan kawan2 yang lain..so kitorang pun pegi kat blok yang dimaklumkan tdi..alahai..tingginya nak panjat tangga..kembang kempis juga lubang hidung dibuatnya!! semput!!! hahaha...jelas sangat stamina tak cukup uummph!! kurang senaman la tuu..
dipendekkan citer..bila dah sampai kat kelas tu..hish..berdebar jantungku..bila terpandang wajahmu..ah!! (lagu dangdut dlu2...haha) tpi kunun2 buat slumber jer..sedangkan dlm diam..aduhai..hahaha
yang dia nie pulak...awal pagi lagi dah kenakan aku..ish3x...gtu ker cara nak sapa orang selepas berbulan2 tak jumpa??? tpi takpe la..anda dimaafkan..hahaha
sesi pembelajaran lewat dari jadual yang sepatutnya..sebab banyak perubahan dlm jadual tidak dimaklumkan ngan pensyarah yang terlibat..ksian la ngan pensyarah2 tu, blk2 silap kelas..hurrmm..nie la kelemahan pengurusan pelatih kpld kat ipg nie..tutor pun sket pun tak nampak batang idung..dah namanya tutor kena la ambil tahu sket..kan ker yg sepatutnya..nie tutor atas kertas jelah..huhu sadis sungguh!!!

6 hari berlalu dipenuhi dengan kesibukan yang hampir2 tak mampu digalas..kelas bermula seawal 7.30pg berakhir 7 malam...sepatutnya berakhir pada pukul 9 malam tpi setelah berbincang ngan rakan2 yang lain dan sumanya telah sepakat untuk memulakan kelas pada pukul 5.00 petang dan berakhir pada pukul 7.00 malam..memang la penat..kelas non-stop dr pukul 2.00 ptg..tpi memang takde cara lain lagi laa..mmg kitoran suma tak cukup rehat..jadual penuh & padat..cuma ada rehat untuk makan & solat sahaja..sebab nak cukupkan jam kredit..next week kitorang dah exam..soalan ramalan pun...mula2 tu lecturer tak nak bagi..sbb takut soalan bocor kang..haaah naya tuu!! tpi pujuk punya pujuk..plus buat muka kesian..hahah akhirnya tak dapat bg soalan..tajuk2 yg masuk peperiksaan berjaya diperolehi..alhamdulillah..sekurang2nya takde la membaca membabi buta..nampak gak sket jalannya..mna nak skor masa exam..hehe alhamdulillah..

okay la..aku nak sambung study..stop kat sini dlu..to b continue...chow!!

0 comments:

Post a Comment