Sunday, September 4, 2011

hijab hati..

duhai hati...


kadangkala aku harap engkau tak wujud dalam diriku..sebab terkadang engkau hanyut dengan godaan duniawi..engkau mudah lupa & lalai dari mana asal usulmu..dan sering saja berlagak sombong menjunjung keegoan...


Duhai hati...


engkau terlalu lemah bila berdepan dengan dugaan..engkau tunduk dengan bisikan musuhmu..sahabatmu selalu terkeliru dengan kehendakmu..engkau menjadi hitam dalam hari2 engkau tidak sujud pada penciptamu..


Duhai hati..


entah bila engkau akan berdiri teguh & kukuh pendirianmu..tidak longlai dengan hasutan musuh..??


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


aku rasa aku makin jahat plak tis lately..mungkin makin hitam legam da hati aku..aku bukan sorang guru yg baik..bukan juga anak yg baik...sebab tulah doaku jarang sekali dimakbulkan Allah..aku pernah terbaca satu artikel..sorang wanita telah bertanya kepada Rasulullah S.A.W..dia diajar untuk sentiasa berdoa & memohon kepada Allah..kerana Allah Maha Mendengar & Maha Mengasihani..tetapi dia telah bykkali berdoa..namun tiada satupun doanya yang termakbul..maka timbul persoalan dalam benaknya..dimanakah silapnya??..lalu Rasulullah S.A.W berkata, bagaimana doa itu dimakbulkan..jika tiap suruhan-Nya kita tinggalkan..sedang yang dilarang kita kerjakan??..masyaallah..
aku merasa amat kerdil & hina bila terbaca artikel tu..sebagai manusia..aku sedar aku seringkali lalai..dan tatkala hatiku seringkali beristighfar..aku diuji kembali..aku malu bila hatiku kembali hitam & aku menyesalinya..kerna aku tidak kuat mempertahankannya..namun aku berusaha untuk memperbaikinya..cuba melawan anasir2 jahat yg datang menduga..
mampukah aku???...Ya Allah..



0 comments:

Post a Comment