Sunday, December 18, 2011

just another day..


hoit..tak puas2 lagi ker dok teguk kopi pekat tu..??. aku menoleh. 'tak..' pendek jer jawapannya. siap buat muka bodoh lagi. dah tahu minuman nie pebret aku, dok sergah aku camtu apahal?? kuss semangat!! nasib baik jantung aku masi kuat walaupun tak berurat dawai..hehe..

Jue menggelengkan kepala selamba menghenyak punggung di sofa bujang di ruang tamu. cepat saja tangannya menyambar alat kawalan jauh di atas meja. setiap beberapa saat aku dengar bahasa berbeza dari tv lcd flat screen kat depan membuatkan aku mengerutkan dahi walaupun mataku masi setia melihat skrin laptop. Ish..terganggu jiwa ragaku. eh anak dara, jari tu tak reti nak duduk diam ker. kejap tekan channel omputih kejap channel melayu kejap channel lagi hindustan..pening kepala aku dengar tau! marahku. Jue tersengih.
aku tau la gigi ko cantik..tak cam aku..berlapis2..sengih tak abis2.

At last jue memilih channel 391 KBS World. Layan citer Glory Jane. aku malas nak tumpang sekaki. drama tu dah hampir abis aku donlod kat channel dramacrazy. kat tv lembab!! tpi dah bnyk episode aku donlod sampai sekarang tak tgk lagi..mula2 aku donlod citer nie sebab abang aku nak sangat tgk..tpi aku takde la layan sangat citer nie sebab aku tak minat tgk drama pasal balas2 dendam pa lagi kalu melibatkan love triangle..huhu..i'm give up man!! simpan jer buat koleksi..masa2 takde keja nnt bule la selongkar balik koleksi2 yang ada kat dlm external hdd tu.

'Eh, mana kotak tisu aku?? bendalir kat dalam hidung aku tak sabar2 nak kuar lubang daa..
aku melihat sebelah kanan, takde!! sebelah kiri.....pun, takde!! aik?? (garu kepala) baru jap tadi ada. takkan cik Ti @ cik pas dah rembat kot?? impossible...(geleng kepala)
sobs...sobs...sobs..
jueeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!! rupanya bukan cik ti @ cik pas yang rembat. tpi hsemate aku cik juelaila binti Adnan. siap peluk kotak tu lagi.
adoiiii!!! jue menjerit kecil sebaik saja bantal pooh milikku tetap mengenai sasarannya. Yes!! 
'bak sini kotak tisu aku tu..klu ya pun nak lap airmata tu..pakai la tisu sendiri..aku pun nak guna tisu tau!!' (alamak cam haji bakhil la plak..) tpi seriusly aku memang perlukan tisu yg byk untuk mengelap bendalir yang dipanggil hingus tu.
'tak sporting langsung la awek hingusan nie!! hancus mood aku tengok Yong Gwang..' Jue merungut. Ada aku kesah?? sapa suru culik tisu aku...hehe (devil laugh)

'hoit jari ketam..(gelaran yang jue officially bg kat aku..sbb katanya aku menaip laju sangat..klu ikut ujian trengkas..konpom lulus cemerlang!! haha...kembang hidung jap). Jue mengalih kedudukannya menghadap aku.
aku sekdar angkat kening tanpa mengalihkan pandanganku dari skrin laptop. 'apa dia??'
'ko ada stok drama korean Boys over flower tak? aku rasa nak tgk lagi laa..rindu kat Jun Pyo'. 
'aku rasa dah lebih dr 10x ko tgk drama tu. tak kenyang lagi ker?? jawabku.
Jue tunjuk muncung sedepa. kalu letak hanger baju tu..bule sangkut rasanya kat muncung dia tu.
'tak...' balasnya ringkas. seketika dia tersenyum sambil bersandar di sofa. angan2 la tu..tak lain tak bukan!! isk3x.
'kalau la aku dapat bopren cam Jun Pyo tu..alahai, konpom tak pandang lain !! bahagia seumur hidup.' 
'tak ker namanya materialistik tu?? soalku. aku berhenti menaip. lenguh plak rasanya.
'aku tak kisah klu dia takde harta.'
'ensem jer tak boleh menjamin kebahagiaan cik jue oii'..klu takde harta..korang nak makan apa??'
'alaaa..maksud aku bkn takde harta langsung..cukup la sekadar dia ada kerjaya yang stabil..aku dah bersyukur sangat.'
Ops!! camna plak aku boleh layan angan2 jue nie?? aigoo~~ aku tepuk dahi sendiri.
'apsal??' 
'ada nyamuk!!' jawabku. tak lawak langsung!!

Jue tersengih lagi. aik, tak abis lagi ker angan2?? ingatkan dah tutup buku tdi. aku kembali menghadap laptop.
'cik jari ketam, klu kita buat girls over flower okay tak??' 
aku tersedak. kopi yang hampir saja dengan kerongkong tersembur keluar. habis skrin laptop aku bermandikan air kopi.
'ko masi waras ker tak nie?? tak pasal2 bg idea nonsence camtu?? 
hurmm..aku rasa tahap mat jenin kawan aku nie dah naik pangkat level kronik. kalu tak, masakan dia boleh bagi idea tak masuk akal camni. sedar diri sket la juelaila oiii...ingat kita nie lawa sangat ker??.
'apsal?? tak okay ker??'
'definitely tak okay!!!' bantahku.
Juelaila garu kepala. salahkah aku cakap camtu??
aku bangkit dari duduk. laptop aku bawa bersama. Begitu juga mug kopi yang masi berisi separuh.
'nak kemana??'
'bilik.' aku pantas melangkah meninggalkan ruang tamu.
'takkan nak tinggalkan aku sorang2 kat sini??'
'aku blum sedia nak gila lagi. ko layan aje angan2 cinderalella ko tu..sapa tau ada fairy Godmother muncul tepat pukul 12.00 tghmlm nanti, hantar putera Gu Jun Pyo kat ko..hehe'
Jue pura2 tarik muka masam bila diusik sebegitu. Jahatnya aku!!

aku meletakkan laptop di atas meja kerja. lalu merebahkan tubuh di atas katil sambil merenung ke arah jendela. Malam ini cuaca agak panas sedikit. namun takde satu pun bintang yang kelihatan di dada langit. Cik lan pun menghilang mlm nie..hai Encik Tak,dah penat ker panggil Cik jan kuar?? 
aku menanti gerimis bertandang menyapa jendela kamarku.......annyeonghi jumuseyo!! wish upon a falling star..pls let me find my lucky star..^^

0 comments:

Post a Comment