Monday, January 3, 2011

1st DaY BaCk To SchoOl..

Rasa malas nak drive balik ke kudat tu amat la tinggi tahapnya..so aku sengaja jer take time bekfes kat umah makcik aku pagi tdi sampaikan my mum terpaksalah menggunakan taktik membebelnya untuk push aku supaya jangan terus buang masa..dan cepat la bertolak..memandangkan cuaca pun agak mendung..risau anak daranya akan meredah hujan lebat dlm perjalanan nanti....so sbb tak nak merisaukan hati orang tua..maka dengan rasa terpaksa..aku pun start enjin keta..lepas jer hntr mum ngan adik ke rumah..aku pun meneruskan perjalanan..lbh kurang 70KM sebelum tiba ke bandar kudat..hujan lebat..adusss...dalam hati terdetik..'kepulanganku disambut dengan hujan...hopefully apa saja yang telah dirancang mahupun bakal dirancang akan dipermudahkan jalannya oleh Allah..aminn..'

Sebaik tiba di taman orkid..oh Nooooooooo!!!!..rumah sewa kami dilanggar Garuda ker??? kertas2 dan sampah sarap berselerakan di laman rumah...pa dah jadi nieee???..aku berdoa dalam umah takde la cam kat luar..fiuhh!!! nasib baik..bersih berkilat!!! hehe...jam menunjukkan pukul 12 tghari..aku masi sempat kemas brg2 aku ngan kemas bilik yg dah berhabuk dan penuh ngan sarang labah2 setelah ditinggalkan sebulan lebih lamanya..hahaha..ok abis ngan intro..hhaha

Sekarang kita masuk plak ngan citer kat sekolah...

1st day ke sekolah..aku terlambat 8 minit..mengikut jam dinding sekolah laa..tpi kalu mengikut jam tangan yang aku pakai..aku sampai kat sekolah tepat pukul 2.00ptg..bukan 2.08ptg!! buat muka slumber kuar dari keta..padahal dlm hati..aduiiii..segan!!! psal 1st day back to school dah catat rekod yg kureng cun..thn nie jwtn aku dah upgrade sket dari guru kelas thn 4 ke guru kelas thn 5..haha..blurr!! 1 lg masalah timbul...jadual aku hilaaaaaaaaaaaang!!! waaaaargh...mujur la guru2 lain pun ada masalah gak ngan jadual masing2..so takde la ralat sangat..bukan aku sorang jer yg takde jadual...kihkihkih..at last..aku dapat jg balik jadual aku..hehe
Bila aku masuk kelas...waaaa...ada pembaharuan...papan tulis yg dlunya kaler hijau dah bertukar ngan white board..bagus2..nie yang buat aku semangat nak mengajar..

awal2 lagi aku warning murid aku..dah masuk tahun 5 nie..tak nak lagi tgk perangai yg manja2..aku bg beberapa peraturan untuk dorang patuhi dalam kelas..hopefully dorang bule ikut dan belajar utk mendisiplinkan diri masing-masing..murid2 aku nie mmg pantang kita baik hati sgt ngan dorang..mmg cepat naik minyak..hehe..tu pasal aku nak kawal sket dorang nie..sbb dlm praktikum nanti..kawalan bilik darjah tu teramat la penting..hurmm...

petang tadi aku dah start untuk masukkan maklumat murid aku dlm buku rekod pengajaran & buku rekod kedatangan..tpi sampai sekarang tak siap lagi..ingatkan nak sambung buaat HSP & RPT aku utk thn 2011 nie..tpi bila buka jer buku..alahai..tak pasal2 otak jadi blurr..so here i am..blogging!!! hahaaha

hujan masi lagi turun..kejap lebat kejap renyai..gtu aje la sejak tghari tdi.encik2 katak kat luar pun apalagi berpesta sakan laa..huhu~~nampak gayanya...aku kna tidur dlu untuk cari ilham..wakakaka...mungkin bila bgn nanti..dah ada semangat nak buat keja yang dah tertangguh tu..

0 comments:

Post a Comment